Jak skonfigurować funkcję VoIP w routerze TD-VG3631

Zastosowania użytkownika
Zaktualizowano w dniu 06-12-2013 15:29:01 PM 56247
Ten artykuł dotyczy: 

VoIP (Voice over Internet Protocol) to technologia używana do transmisji głosowych poprzez połączenia internetowe.

Wymaganie wstępne
Przed konfiguracją funkcji VoIP upewnij się, że router ma połączenie z Internetem. Jeżeli nie, najpierw skonfiguruj dostęp do Internetu.

Konfiguracja przedstawiona jest na danych przykładowych. Podczas wprowadzania konfiguracji należy posługiwać się parametrami otrzymanymi od swojego dostawcy usługi VoIP.

Dane użyte w przykładowej konfiguracji:

Numer telefonu: 8886164230
Nazwa konta SIP (Authentication ID): 8886164230
Hasło (password): xxxxxxxx
Serwer SIP (Registrar address): sip.pennytel.com
Serwer proxy (Outbound proxy): sip.pennytel.com
Obsługiwane kodeki: G729 (Preferowany)

Parametry usługi VoIP powinny zostać dostarczone przez dostawcę usługi. Jeżeli nie posiadasz powyższych danych skontaktuj się z dostawcą usługi VoIP.

Konfiguracja usługi VoIP:
Krok1
Zaloguj się na stronę konfiguracyjną urządzenia TD-VG3631, wybierz opcję Voice -> SIP Account, naciśnij przycisk Add.

W sekcji SIP account basic wymagane jest wypełnienie pól oznaczonych gwiazdką ‘*’. UWAGA: W pole Phone number należy wpisać, w zależności od dostawcy usług, numer telefonu lub pełną nazwę konta SIP. Jeżeli dostawca usługi VoIP dostarczy również któreś z pozostałych parametrów, należy wypełnić odpowiednie z pozostałych pól. Jeżeli nie - należy pozostawić wartości domyślne (lub pozostawić te pola puste).

Jeżeli dostawca Internetu dostarczy nazwę serwera Proxy należy zaznaczyć opcję Register via Outbound Proxy.

Niektórzy dostawcy usług VoIP mogą nadawać powyższym parametrom różne nazwy, w razie wątpliwości należy skonsultować się z dostawcą usług VoIP.

Krok 2
Ustaw preferowany kodek (Preferred Codec) zgodnie z zaleceniami dostawcy Internetu i naciśnij przycisk Save.


Krok 3
Przejdź do strony Voice -> SIP account. Jeżeli w kolumnie Status wyświetlana jest wartość 'up' oznacza to, że udało zalogować się do usługi VoIP i można już korzystać z telefonii internetowej.



UWAGA: Jeżeli po próbie wpisania w pole Phone Number zarówno pełnej nazwy konta SIP jak i numeru telefonu wyświetlany jest status 'up' ale nie można uzyskać połączeń wychodzących lub przychodzących - skontaktuj się z naszym wsparciem technicznym.

Czy ten poradnik FAQ był pomocny?

Twoja opinia pozwoli nam udoskonalić tę stronę.

z United States?

Uzyskaj produkty, wydarzenia i usługi przeznaczone dla Twojego regionu.